مقاله ها

درمان ترک پوستی با مزوتراپی چگونه است؟

درمان ترک پوستی

درمان ترک پوستی با مزوتراپی چگونه است؟ بسیاری از افراد به دلایل مختلف از مشکلات ترک های پوستی رنج می برند. این ترک ها را  کاملا بر روی پوست می توان دید.  به همین خاطر وجود این ترک ها می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس و زیبایی بدن افراد شود. به همین دلیل سعی بر آن داریم تا در خصوص درمان ترک پوستی راه حل هایی را ارائه دهیم.

 زنان خیلی بیشتر از مردان از این بیماری رنج می برند. پوست یکی از اصلی ترین و حساس ترین قسمت های بدن است و مقدار جوانی و نشاط و سلامت بدن را به طور مستقیم نشان می دهد.

همچنین، ممکن است درموارد کمی این لکه پوستی در مردان نیز به وجود آید. در مجموع ظاهرشدن این ترک ها روی پوست زنان یا مردان می تواند باعث اذیت آنها شود. ازاین رو ، افرادی که دچار این عارضه می شوند به دنبال راه حلی برای درمان ترک پوستی هستند.

لیزر صورت

عناوین این مقاله

بنابراین ، ما می خواهیم شما را کاملاً با ترک ها یا ضایعات پوستی و هر آنچه باید در مورد درمان ترک پوستی باید بدانید آشنا کنیم.
  • دلایل ایجاد استریا(ترک پوستی) چیست؟
  • ترک های پوستی (استریا) در کدام ناحیه به وجود می آیند؟
  • ترک پوست چه علائم و نشانه هایی دارد؟
  • بهترین راه درمان استریا چیست؟
  • فواید مزوتراپی استریا
  • معایب درمان مزوتراپی
  • میزان هزینه مزوتراپی برای از بین بردن ترک های پوستی (استریا)

درمان ترک پوستی

چه دلایلی باعث به وجود آمدن ترک پوستی می شود؟

 لکه ها اغلب به خاطر بیش از اندازه نازک شدن پوست ایجاد می شوند.  شما این ترک های پوستی را به صورت فرورفتگی در پوست خود مشاهده می کنید که از نظر رنگ نیز با رنگ طبیعی پوست شما کاملا فرق می کند.

مطالب دیگر  آیا لیزر موهای زائد برای درمان موهای زیر پوستی مفید است؟

دلایل اصلی ترک های پوستی:

ژنتیک

 یکی از علت های به وجود آمدن ترک پوست (استریا) ژنتیک است. بیشتر افراد پوست نازک و ترک خورده را ارثی دارند. به همین علت آنها همیشه دچار ترک یا لکه های پوستی می شوند و به دنبال راه حلی برای درمان ترک پوستی می باشند.

جهت خرید دستگاه لیزر خانگی با این شماره در ارتباط باشید ۰۹۱۲۸۸۸۸۳۴۶
بارداری

 یکی از اصلی ترین علت ترک های پوستی، بارداری است.  چون در این دوره پوست شکم بیش از حد کشیده می شود، معمولا زنان باردار بعد از ماه چهارم این ترک ها را روی پوست خود می بینند. مقدار ترک ها و کم یا زیاد بودن آنها در این زمان  به استقامت پوست و تغییر وزن فرد بستگی دارد.

وزن های متغیر

 کسانیکه به طور منظم از رژیم های لاغری استفاده می کنند از این ضایعات پوستی رنج می برند. چون پوست با افزایش وزن کاملا کشیده می شود، و پس از کاهش وزن منقبض و شل می شود. پس راحت می توانید این فرورفتگی ها را روی پوست آنها ببینید و به دنبال راه حلی موثر برای درمان ترک پوستی باشند.

رشد سریع

 کسانیکه بسیار سریع در دوران بلوغ رشد می کنند و وزن خود را به میزان قابل توجهی تغییر می دهند همچنین ممکن است این ترک ها روی پوست خود ببینند. چون قبلا پوست کوچک و جمع بوده و با رشد سریع بدن در دوران بلوغ ، پوست به طور ناگهانی و در مدت زمان بسیار کوتاهی کشیده می شود.

 ترک های پوستی (استریا) روی کدام ناحیه به وجود می آیند؟

 یکی از پرتکرار ترین سوالات در مورد ترک یا ضایعات پوستی، در کدام قسمت از بدن بیشتر به وجود می آیند است.

پاسخ این سوال این است که قسمت های خاصی از بدن پوست نازک تری نسبت به قسمت های دیگر بدن دارند. از این رو ، وقتی پوست کشیده می شود، این قسمت ها دوام کمی از خود نشان می دهند و در نتیجه دچار این عارضه می شوند.

میخوای دستگاه لیزر خونگی داشته باشی که از شر موهای زائد خلاص شی؟ برای خرید لیزر خونگی کلیک کن
اصلی ترین نواحی که از این مشکل رنج می برند موارد زیر می باشد:
 شکم

 بیشترین ترک های پوستی در شکم مربوط به ماه های بارداری است.

 سینه ها

 همچنین در این قسمت به خاطر تغییرات وزن و رشد سریع ترک های پوستی به وجود می آیند.

 لگن

 در این قسمت اکثر مواقع به دلیل رشد سریع، تغییرات وزن یا ژنتیک ترک های پوستی را می توان دید.

درمان ترک پوستی

ران

 همچنین ران  هم به خاطر رشد سریع، دوران بارداری، موارد ژنتیکی و تغییرات وزن دچار این بیماری می شود.

 پهلو ، باسن

 این نواحی بدن هم امکان دارد تحت تأثیر دلایل مختلف، به ویژه تغییرات وزن، باعث به وجود آمدن ترک پوستی شود .

جهت بازدید از محصولات پرفروش هما سنتر کلیک نمایید

دستگاه لیزر خانگی

ترک های پوستی چه علائم و نشانه هایی دارند؟

دانستن این موارد در درمان به موقع ضایعات بسیار تاثیر گذار است. شما همیشه این نشانه ها را قبل از ظاهر شدن ترک های پوستی در نقاط مختلف بدن مشاهده خواهید کرد.

  • التهاب و قرمزی، نازک شدن پوست
  • احساس سوزش شدید و خارش مداوم پوست
  • به وجود آمدن خطوط قرمز و چروک روی پوست که بعد از گذشت زمان تغییر رنگ داده و سفیدتر از پوست شما می شود.

راه حل های درمان ترک پوستی

 اگر ترک های پوست کم و خیلی تازه هستند، می توان از داروها برای درمان ترک پوستی استفاده کرد.

 اما توجه کنید که، در بسیاری از موارد این ترک ها با دارو های پزشکی برطرف نمی شوند. به همین دلیل ،واجب است که آنها را با روش های تاثیر گذار تر به فکر درمان ترک پوستی بود.

درمان ترک پوستی
متداول ترین راه درمان ترک پوستی و یا لکه های پوستی به شرح زیر است:
 مزوتراپی

 یکی از  بهترین روش های درمان ترک پوستی، مزوتراپی است. برای درمان ترک پوستی که در دوران  بارداری و تغییرات وزن به وجود آمده بسیار کار آمد می باشد.

لیزر RF شکننده

یکی از بهترین روش ها برای درمان ترک پوستی لیزر شکننده است.  بسته به میزان ترک یا لکه های پوستی ، روند درمان سه تا شش جلسه طول می کشد.

اما اگر بیمار در حین درمان از داروهای موضعی نیز استفاده کند، تأثیر لیزر بیشتر خواهد بود. دربیشتر مواقع بعد از جلسه چهارم ، فرد می تواند ناپدید شدن ترک های پوستی را مشاهده کند.

 لیزر CO2 شکننده

یکی دیگر ار روش های درمان ترک پوستی لیزر CO2 شکننده است. این روش مانند لیزر RF شکننده حدود سه تا شش جلسه طول می کشد و اولین علائم درمان پس از جلسه چهارم قابل مشاهده است.

 همچنین، استفاده از این روش می تواند باعث سفت شدن پوست این ناحیه در بیمار شود.  این روش معمولاً برای از بین بردن ترک یا لکه های پوستی در بازوها و ران ها استفاده می شود.

سوالی دیگر، آیا اثرگذاری لیزر موهای زائد دائمی می باشد؟

 اصلی ترین تفاوت این روش با لیزر RF  این است که  از اشعه برای درمان استفاده می شود ، در حالی که در روش RF شکننده از امواج الکترومغناطیسی استفاده می شود.

اساسی ترین راه حل درمان ترک پوستی چگونه است؟

 اساسی ترین ره حل درمان ترک پوستی مزوتراپی است چون می تواند تمام مواد مغذی را برای تولید کلاژن در پوست تأمین کند.

 مزوتراپی مو (راه حل ریزش مو)

 دراین مورد، به طور مستقیم  مواد پوستی مورد نیاز برای لایه های اصلی تزریق می شود، که ترمیم ترک ها یا ضایعات پوستی سریعتر صورت میگیرد. علاوه براین، پوست تحریک می شود و سریعتر شروع به تولید کلاژن می کند.

فواید مزوتراپی ترک پوستی

 در اینجا برخی از مزایای مزوتراپی برای از بین بردن لکه ها (ترک های پوستی) آورده شده است.

  • به خاطر اینکه در این روش از داروهای شیمیایی خیلی کم استفاده می شود ، احتمال به وجود آمدن عوارض دارویی به طور چشمگیر کم میشود.
  • درصورت انجام این درمان نیازی به جراحی نداریم.
  • شما می توانید نتیجه را در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به بقیه راه های درمان ترک های پوستی مشاهده کنید.
  • مواد مغذی مورد نیاز پوست به لایه های قلیایی تزریق می شود به همین دلیل درمان ضروری است.
معایب مزوتراپی ترک پوستی

در این روش، مانند سایر درمان ترک پوستی ، امکان دارد دارای اشکال و عیب هایی باشد که اساسی ترین آنها عبارتند از:

کبودی، تورم، درد خفیف و خون مردگی تا چند روز بعد از تزریق که کاملا طبیعی است و بعد از چند روز ازبین می رود. با این راه حل، ترک ها یا لکه های پوستی به طور کلی برطرف نمی شوند و خطوط محو شده باقی می مانند. یکی دیگر از معایب این راه حل جمع شدن مایع در زیر پوست است.

درمان ترک پوستی

اگر مزوتراپی ترک های پوستی توسط پزشک متخصص و مجرب، با رعایت کامل اصول بهداشتی صورت بگیرد، باعث به وجود آمدن عوارض جدی مانند خونریزی، تهوع و اسهال نمی شود.  با توجه به همه این موارد، زنان باردار و شیرده، افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند، افرادی که مشکلات پوستی دارند و … باید از این روش جدا خودداری نمایند.

مطالب دیگر  داشتن پوست بدون مو و تمیز حق هر انسانی است.

میزان هزینه مزوتراپی برای از بین بردن ترک های پوستی (استریا)

 در مزوتراپی ترک پوستی از مواد مغذی زیادی مانند ویتامین ، الاستین، کلاژن، مواد معدنی و غیره استفاده می شود به همین دلیل مبلغ آن برای افراد مختلف یکی نیست. از سوی دیگر ، مقدار ترک های پوستی در تعیین هزینه مزوتراپی بسیار اثر گذار است. سایر عوامل تاثیر گذار در تعیین هزینه مزوتراپی شامل کلینیک زیبایی، سطح تخصص و تجربه پزشک است.

آیا همه افراد میتوانند از دستگاه مزوتراپی استفاده کنند؟

در این مقاله بیان کردیم که در مزوتراپی مواد مغذی، دارو یا سایر موارد به طور مستقیم وارد پوست شده و به بافت های زیرین آن تزریق می شود. این روش ایمنی بالایی دارد و به طور معمول تمامی افراد میتوانند از آن برای کاهش درد، بهبود ظاهر پوست، کاهش چین و چروک و درمان بیماری های پوستی مانند آلوپسیا از آن استفاده کنند.

درست است که این روش ایمنی بالایی دارد اما همانند سایر روش ها استفاده از آن با شرایط مختلفی همراه است و قطعا همه افراد نمیتوانند از مزیت های آن بهره مند شوند. از این رو لازم است قبل از استفاده با متخصص مزوتراپی یا یک پزشک متخصص مشورت کنند.  قطعا پزشکان با بررسی شرایط شما تصمیم میگیرند که آیا این روش مناسب شما است یا خیر. از جمله افرادی که نمیتوانند از طب سوزنی استفاده کنند میتوان به موراد زیر اشاره کرد:

بیماری‌های پوستی یا عفونت‌های پوستی فعال:

اگر شما دارای مشکلات و بیماری های پوستی فعالی هستید یا از عفونت پوستی رنج میبرید، نباید از مزوتراپی استفاده کنید چرا که منجر به شدید شدن بیماری یا عفونت های شما می شود.

حساسیت به مواد مورد استفاده در مزوتراپی:

برخی از افراد ممکن است به مواد مورد استفاده در این روش حساسیت داشته باشند، که می‌تواند باعث واکنش‌های ناخوشایندی شود. از این رو پیش از استفاده حتما با متخصص مشورت کرده و از نداشتن حساسیت مطمئن شوید.

بارداری یا شیردهی:

برخی از روش‌های مزوتراپی منجر به مشکلاتی در دوران بارداری یا شیردهی می‌شوند، بنابراین در این دوران ممکن است توصیه شود از این روش پرهیز کنید. و پیش از استفاده نیز با متخصصان و پزشک معالج خود مشورت کنید.

بیماری‌های خاص و وضعیت‌های پزشکی:

افرادی که دارای بیماری‌های خاص مانند بیماری‌های خونی، اختلالات لخته خونی، دیابت و یا داروهای خاص مصرف می‌کنند، باید با پزشک خود مشورت کنند تا اثرات جانبی مزوتراپی روی وضعیتشان را مورد بررسی قرار دهند.

نکاتی که در انجام مزوتراپی باید به آن توجه کنید!

انتخاب متخصص معتبر: انتخاب یک پزشک یا متخصص مزوتراپی با تجربه و دارای مجوز از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین اطمینان حاصل کنید که فردی با تجربه و دارای آگاهی کافی را در زمینه مزوتراپی انتخاب کرده اید.

ارزیابی وضعیت پوستی: متخصص قبل از شروع مزوتراپی، پوست را ارزیابی می‌کند تا بهترین روش و مواد مزوتراپی را برای شما تعیین کند.

بهبود خط‌وخش‌ها و محدود شدن علائم پوستی: مزوتراپی عمدتاً برای بهبود خط‌وخش‌های سطحی پوست و علائم زیبایی محدود استفاده می‌شود، بنابراین داشتن انتظارات واقعی از این روش مهم است.

آگاهی از احتمالات واکنش‌های جانبی: ممکن است پس از مزوتراپی، قرمزی، تورم، خارش یا حساسیت در محل تزریق رخ دهد. اطمینان حاصل کنید که به این احتمالات آگاهید و در صورت نیاز با پزشک خود تماس بگیرید.

مراقبت‌های پس از درمان: پس از جلسات مزوتراپی، توصیه می‌شود که مراقبت های بعد از درمان را رعایت کنید.  یکی دیگر از این موارد  استفاده از کرم‌ها یا مواد ضد آفتاب معرفی شده توسط متخصص می باشد.

محدودیت‌ها و نواحی حساس: برخی از نواحی پوستی حساس‌تر از دیگر نواحی هستند و ممکن است برای انجام مزوتراپی مناسب نباشند. به نظر متخصص خود در این خصوص توجه کنید.

دوستان عزیز توجه داشته باشید که درمان ترک های پوستی (استریا) اگر در همان ابتدا صورت نگیرد، رنگ آنها به سفید تغییر می کند و امکان درمان آنها بدون مشورت با پزشک بسیار کم است. توجه داشته باشید که وقتی این ترک ها به رنگ بنفش  هستند، برای درمان با پزشک مشورت کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *